Интервю с председателя на ХоРеКа Асоциацията в България
ХОРЕКА секторът носи своята социална отговорност:

г-н Георги Георгиев, председател на Националната асоциация ХоРеКа в България с равносметка за силното представяне на индустрията в отминалото изложение и за перспективите пред бранша в започващия зимен туристически сезон. В началото на ноември Интер Експо Център – София, концентрира срещи и демонстрации на нови продукти и услуги в сферите на храните, напитките, хотелското и ресторантьорското оборудване. 12-ото издание на СИХРЕ (над 63 директни изложители) се проведе паралелно с международните изложби МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО и ИНТЕРФУД & ДРИНК (240 директни изложители). За развитието на сектора, за добрите практики и решения разговаряме с председател на ХоРеКа Асоциацията в България - г-н Георги Георгиев.

За първи път тази година СИХРЕ се проведе паралелно със специализираните хранителни изложения, как се отрази това на представянето на индустрията и на посещаемостта?

Георги Георгиев: Много сме доволни от решението на Агенция БУЛГАРРЕКЛАМА, СИХРЕ да бъде проведено паралелно със специализираните хранителни изложения, тъй като това съвпада напълно с дългогодишното становище на ръководсвото на на ХоРеКа по този въпрос. Шестте зали на изложбения център бяха достатъчно запълнени и това се отрази положително и увеличи ефекта за изложителите и за потребителите на продукти и услуги в сектора ХоРеКа. Посещаемостта на изложбите също беше сравнително висока. Смятаме, че по този начин индустрията бе представена по един много по-полезен и атрактивен за потребителите начин. Мисля, че посетителите, свързани с ХоРеКа сектора, имаха прекрасна възможност да се запознаят с актуалното състояние на пазара на храни, напитки и оборудване на едно място, както и да получат свежи бизнес идеи от съответните доставчици.

За поддържане на конкурентна среда и с продължителното нарастване на туристическия сектор е необходимо наличието на персонал с подходяща квалификация, информация и качество на услугите, развитие и нови технологии. Какво прави Национална асоциация ХОРЕКА в тази насока и как подпомага своите членове?

Г.Г.: ХоРеКа отчита необходимостта от кадри с подходяща квалификация за туристическия сектор, но аз мога да говоря за кадрите в бранша за оборудване и по-специално в технологизирането и оборудването на заведенията за хранене и развлечения, което е от съществено значение за качеството на туристическото обслужване. Ръководството на Асоциацията вече повдигна въпроса и с готовност ще съдейства да бъде изяснен и решен казусът с кадрите, подготвяни в Университета за хранителни технологии, които в момента имат проблем с получаването на правоспособност (лиценз) за технологично проектиране на обекти за хранене и развлечения от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.

ХОРЕКА секторът е много чувствителен към бизнес цикли (туристически сезони) и към политически събития. След приключването на летния туристически сезон се изговори много за нивото на обслужване в България, за спекулации и некачествени услуги. На прага сме на зимния сезон, каква оценка ще дадете Вие, поглеждайки назад към лятото, и бихте ли направили прогноза?

Г.Г.: Надявам се качеството на туристическото обслужване да продължи да се развива в положителна посока. Национална асоциация Хорека подкрепя усилията на Българската агенция по безопасност на храните и одобрява предложенията за изменение на Наредбата за категоризация на средствата за подслон, местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, както и изискванията, свързани с обектите, предлагащи системата all inclusive – сградният фонд и оборудването на кухнята да отговарят на капацитета на търговската зала и предлагания асортимент в обекта. Ако тези препоръки бъдат изпълнени, със сигурност качеството на туристическото обслужване ще се подобри значително. Една положителна стъпка в посока на по-качествено обслужване беше приемането на забраната за тютюнопушене в заведенията, което подобри като цяло атмосферата и създаде много по-добра обстановка за хранене и по-добро оценяване на предлаганите храни. Смятам, че всички ние, които работим в ХОРЕКА сектора, като потребители и част от това общество носим своята социална отговорност да предлагаме висококачествени стоки и услуги и да имаме грижата за собственото ни и на нашите деца здраве.
На церемония в Интер Експо Център Българската стопанска камара връчи дипломи и юбилеен знак на свои членове от ХОРЕКА сектора за цялостна дейност и постигнати резултати, а вие кого бихте отличили и какво бихте пожелали на всички в този сектор за предстоящата година?

Г.Г.: За първи път на специализираното изложение СИХРЕ Българската стопанска камара връчи на членове на Асоциацията своите отличия – диплом и юбилеен знак . Фирмите АБ ТЕРМ И БРИСТ-ХМ заслужено получиха отличията, тъй като полагат големи усилия за усвояване и прилагане на иновативни технологии в произвежданите от тях продукти, а като производители и износители заслужават адмирации за тези техни усилия. Пожелавам на всички колеги позитивизъм, който да им помогне да посрещнат предизвикателствата на пазара, както и, разбира се, успех.






Благодарим за отделеното време
За нас е много важно да знаем вашата оценка за сайта. Ще се радваме да прочетем вашите коментари и препоръки, както позитивни, така и негативни.

Вашето впечатление от сайта:
Изобщо не ми харесва Много ми харесва

Коментари и препоръки:


Вие сте:


Ако желаете да се свържем с вас, моля, напишете вашия E-mail или телефон за връзка:
Изпрати
Вашият отзив беше изпратен успешно.
Благодарим за отделеното време.
Затвори
Този сайт използва бисквитки (cookies).
Научете повече тук.


Разбрах